Home > Behandelingen > Running therapy / Personal training

Runningtherapie

Stress verminderen is vaak een kwestie van in beweging komen. Meer en meer mensen ontdekken dat intensief bewegen een effectieve manier is om van burn-out klachten af te komen. En dus is er steeds meer vraag naar runningtherapie.

Wat houdt runningtherapie precies in?
Bij runningtherapie wordt hardlopen ingezet als behandelvorm om mensen van bepaalde klachten af te helpen. Denk hierbij dus aan het verminderen van stress of als effectieve burn-out behandeling. Je wordt hiervoor dan ook begeleid door een runningtherapeut. Deze runningtherapeut gaat kijken wat jij precies nodig hebt en hoe er op een optimale manier invulling kan worden gegeven aan de runningtherapie als geheel.

Zo komt het erop neer dat je met runningtheraptie niet alleen gezonder, maar ook een stuk bewuster gaat leven.

Voordelen runningtherapie
Runningtherapie is de laatste jaren niet voor niets steeds populairder geworden. Dit heeft voor een groot deel te maken met de enorme voordelen die bij runningtherapie komen kijken. Dit betreft dan bijvoorbeeld de volgende voordelen die je aan deze burn-out behandeling overhoudt:

  • Lichaam en geest in balans: In plaats van dat je continu stress ervaart en je oncomfortabel voelt, komen je lichaam en geest dankzij runningtherapie weer in balans. Je weet bepaalde problemen beter een plekje te geven.
  • Meer zelfvertrouwen: Een belangrijk voordeel is verder dat je meer zelfvertrouwen genereert. Wanneer er sprake is van stress of andere burn-out klachten, neemt het zelfvertrouwen vaak af. Het voelt alsof je de controle kwijt bent. Met runningtherapie vind je deze weer terug.
  • Betere slaap: Verder wordt een betere nachtrust vaak genoemd. Door stress lig je wakker. Gedachtes malen door je hoofd, waardoor je lang niet altijd in een slaperige staat verkeert. Door gerichte fysieke activiteit ga je beter slapen. Hierdoor heb je weer meer energie gedurende de dag die volgt.